28 mai 2020

HCL 43/2020 Covăsinț adoptată

De 28.05.2020 privind aprobarea Contractului colectiv de munca si a Acordului Colectiv de munca la nivelul instituț

Ce se aprobă

Se aprobă Contractul colectiv de muncă pentru personalul contractual din aparatul de specialitate al primarului comunei Covăsânţ, conform Anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre

Citat din articolul 1 al hotărârii.

Denumire
Hotărârea nr. 43 din 2020 a Consiliului Local Covăsinț
Titlu oficial
Hotararea nr.43 din data de 28.05.2020 privind aprobarea Contractului colectiv de munca si a Acordului Colectiv de munca la nivelul instituț
Emitent
Consiliul Local Covăsinț
Număr
43 / 2020
Data
28 mai 2020
Localitate
Covăsinț, județul Arad
Stare
adoptată

Documente

Text

ROMÂNIA JUDEŢUL ARAD COMUNA COVĂSÂNŢ CONSILIUL LOCAL N Ten nr. 23, jud.Arad, cod 317090, tel.0257385005, fa e-mail covasant(2ar.e-adm.ro , web: www.primariacovasint.ro 257383000, HOTĂRÂREA NR.43 din data de 28.05.2020 privind aprobarea Contractului colectiv de muncă și a Acordului colectiv de muncă la nivelul Primăriei Covăsânţ Consiliul Local Covăsânț întrunit în ședință ordinară la data de 28.05.2020 Având în vedere: + Referatul de aprobare nr. 405/13.05.2020 a primarului Comunei Covăsânţ; + Raportul de specialitate al compartimentului juridic nr. 4143 / 18.05.2020; Ținând cont de prevederile: + Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, cu modificările și completările ulterioare; + art.84 din Legea nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare; + art.3 paragraful 2 din Legea nr. 199/1997 privind ratificarea Cartei europene a autonomiei locale; * O0UG nr.822/2017 , pentru modificarea și completarea unor acte normative, art.VII; e Legea nr.53/2003 Codul muncii , art.37. 39 lit.k), art.229; e Legea nr.62/2011 privind dialogul social, art. 129, 131, 132, 134 și 138; « art.129 alin.(2) lit.a și alin.(3) lit.c din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ. Avizul favorabil al Comisiei pentru activităţi economico-financiare, agricultură, amenajarea teritorului şi urbanism, muncă şi protecţie socială; Cu 11 voturi pentru, din numărul total de 11 consilieri în funcţie exprimate în şedinţa publică. În temeiul art. 139 alin. (1), alin.(3) lit.i art.196 alin.(1) lit. a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ HOTĂRĂȘTE Art. 1 Se aprobă Contractul colectiv de muncă pentru personalul contractual din aparatul de specialitate al primarului comunei Covăsânţ, conform Anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2 Se aprobă Acordul colectiv de muncă pentru funcționarii publici din aparatul de specialitate al primarului comunei Covăsânț, conform Anexei nr. II, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 3 Împuternicește primarul comunei Covăsânţ, în calitatea sa de ordonator principal de credite, cu punerea în aplicare a prevederilor Red.OD Dact OD Ex.5 ROMÂNIA JUDEȚUL ARAD COMUNA COVĂSÂNŢ CONSILIUL LOCAL văsânţ, str.C. Micloși nr. 23, jud.Arad, cod 317090, tel.0257385005, fax 0257385000, - e-mail covasant(2ar.e-adm.ro , web: www.primariacovasint.ro Contractul colectiv de muncă și Acordului colectiv de muncă, în limita prevederilor bugetare și cu respectarea prevederilor legale. Art.4. - (1) Prezenta hotărâre se comunică, în mod obligatoriu, prin intermediul secretarului comunei, în termenul prevăzut de lege către: a) primarului comunei; b) Instituţia prefectului - Judeţul Arad; c) Biroul financiar-contabilitate; d)Biroul juridic și resurese umane; e) personalul contractual și funcționarii publici. (2) Prezenta hotărâre se aduce la cunoștință publică, în mod obligatoriu, prin intermediul secretarului comunei, în termenul prevăzut de lege, prin afișare la sediul Primăriei și publicarea pe pagina de internet, la adresa: www.primariacovasint.ro . PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ, CONTRASEMNEAZĂ POPAN VASILE SECRETAR GENERAL CIUTINA MARINELA Red.OD Dact OD Ex.5 Anexa nr. 1 la Hotărârea nr.43/28.05.2020 a Consiliului Local Covăsânţ CONTRACT COLECTIV DE MUNCĂ Preambul În conformitate cu prevederile : > Carta Europeană pentru Autonomie Locală, ratificată de România prin art. 9, alin. (1) din Legea nr. 199/1997 > Coran nr. 98/1949 privind aplicarea principiilor dreptului de organizare și negociere colectivă; > Convenţia nr. 95/1949 privind protecţia salariului; > Convenția nr. 131/1970 privind fixarea salariilor minime, în special în ceea ce privește tările în curs de dezvoltare; > Convenţia nr. 100/1951 privind egalitatea la remunerare; > Constituţia României, art. 20, art. 41 alin. (5); art. 120, alin. (1); > Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice; O.U.G. nr.53/2019 privind Codul administrativ; Legea nr.53/2003 codul muncii , art.37. 39 lit.k), art.229; Legea nr.62/2011 dialogul social art. 129, 131, 132, 134 și 138; HG nr. 250/1992 privind concediul de odihnă şi alte concedii ale salariaţilor din administraţia publică, din regiile autonome cu specific deosebit şi din unităţile bugetare; > HG nr. 286/2011 privind regulamentul de ocupare a posturilor vacante corespunzătoare funcţiilor contractuale; > Legea - cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare; > OUG nr. 46/2017 din 30 iunie 2017pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanţă; > OUG nr. 79/2017 din 8 noiembrie 2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal; > OUG nr.82/2017 pentru modificarea și completarea unor acte normative; > OUG nr. 90/2017 privind unele măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene Am încheiat prezentul contract colectiv de muncă, între cele două părţi contractante: 1. Primarul comunei Covăsânț, d-nul Marius-Silviu Oneţ în calitate de angajator și 2. Salariații angajati — personal contractual — reprezentați de d-nul Ovidiu Drăgoiu, consilier juridic. Prezentul contract colectiv de muncă are ca scop promovarea unor relaţii de muncă echitabile, de natură să asigure protecţia socială a salariaţilor, prevenirea sau limitarea conflictelor de muncă şi/sau preîntâmpinarea grevelor. Contractul colectiv cuprinde drepturile şi obligaţiile salariaţilor cu privire la condiţiile de muncă din instituţie. Acesta produce efecte pentru toţi salariaţii actuali şi pentru cei nou angajaţi în funcţiile publice din cadrul Aparatul de specialitate al Primarului comunei Covăsânţ. vyvyYv Y Red. OD Dact.OD Ex.13 Anexa nr. 1 la Hotărârea nr.43/28.05.2020 a Consiliului Local Covăsânţ CAPITOLUL 1 DISPOZIȚII GENERALE Art. 1 (1) Contractul colectiv de muncă este convenţia încheiată în formă scrisă între angajator, de o parte şi salariaţi — personal contractual — , de cealaltă parte, prin care se stabilesc clauze privind: condiţiile de muncă, precum şi alte drepturi sau obligaţii ce decurg din raporturile de serviciu şi privesc protecţia muncii, sănătatea şi securitatea socială, demnitatea, nediscriminarea şi promovarea transparenţei serviciului public. (2) Contractul colectiv de muncă, încheiat cu respectarea dispoziţiilor legale, constituie legea părţilor. Nerespectarea lui atrage răspunderea materială a părţii vinovate. Art. 2 Părţile, în condiţiile legii, recunosc şi acceptă pe deplin că sunt egale şi libere în negocierea contractului colectiv de muncă la nivel de instituţie şi se obligă să respecte în totalitate prevederile acestuia. Art. 3 (1) Drepturile salariaţilor prevăzute în prezentul contract nu pot să reprezinte cauza reducerii altor drepturi colective sau individuale care au fost stabilite sau se vor stabili potrivit prevederilor legale. (2) În situaţiile în care, în privinţa drepturilor ce decurg din prezentul contract intervin reglementări legale mai favorabile, acestea vor face parte de drept din contract. Art. 4 (1) Părţile convin să facă eforturi în vederea promovării unui climat normal de muncă în instituţie cu respectarea prevederilor legii, a contractului privind raporturile de serviciu, a regulamentului de ordine interioară, denumit "Regulament intern” precum şi a drepturilor şi intereselor salariaţilor. (2) La angajare şi la stabilirea drepturilor individuale, Primarul comunei Covăsânţ va asigura egalitatea de şanse şi tratament egal pentru toţi salariaţii, fără discriminări directe sau indirecte, pe bază de rasă, naţionalitate, etnie, limbă, religie, categorie socială, convingeri, sex, orientare sexuală sau orice alt criteriu care are ca scop sau efect restrângerea sau înlăturarea recunoaşterii, folosinţei sau exercitării drepturilor decurgând din contractele privind raporturile de serviciu. Art. 5 În scopul salarizării şi acordării celorlalte drepturi prevăzute în prezentul contract, instituţia va face demersuri pentru a asigura fondurile necesare, înainte de adoptarea bugetului local, precum şi în vederea modificării ulterioare a acestuia. Art. 6 (1) Aplicarea prevederilor contractului colectiv se face potrivit prevederilor legale în vigoare. “ (2) Dacă nu se realizează consensul, părţile se pot adresa instanţelor judecătoreşti. Art. 7 Prevederile prezentului contract la nivel de instituţie sunt minime şi obligatorii pentru angajator. Art. 8 Angajatorul şi reprezentantul salariaților, semnatari ai prezentului contract sunt obligaţi să se consulte şi să se informeze reciproc în toate situaţiile referitoare la relaţiile de muncă. Art. 9 Declanşarea procedurii prevăzute la art. 8 nu constituie un impediment pentru sesizarea instanţei de judecată de către persoana fizică care se consideră prejudiciată. Art. 10 (1) La cererea uneia dintre părţile semnatare, în cazul apariţiei unor modificări legislative, părţile vor proceda la renegocierea unor clauze, după caz. (2) La cererea uneia dintre părţile semnatare, în cazul apariţiei unor drepturi şi obligaţii suplimentare ale salariaţilor, prezentul contract va fi pus în concordanţă cu modificările survenite în legislaţia în vigoare. Art. 11 Negocierea contractului colectiv este obligatorie atunci când este expres solicitată de către una dintre cele două părţi semnatare, în termen de 30 de zile de la data aprobării bugetului autorităţii sau instituţiei publice. În cazul în care reprezentanţii sindicatului sau conducătorul autorităţii ori instituţiei publice nu solicită demararea procedurilor aferente încheierii contractului colectiv în acest termen, se consideră că s-a renunţat de comun acord la dreptul de Red. OD Dact.OD Ex.13 Anexa nr. 1 la Hotărârea nr.43/28.05.2020 a Consiliului Local Covăsânț încheiere a acestuia pentru anul următor. Art. 12 Prezentul contract colectiv de muncă se încheie pe o perioadă de 24 luni, cu posibilitatea prelungirii prin act adiţional cu maxim 12 luni. Art. 13 (1) Clauzele contractului colectiv de muncă pot fi modificate pe parcursul executării lui, în condiţiile legii, ori de câte ori toate părţile îndreptăţite să negocieze acordul colectiv de muncă convin acest lucru. Orice solicitare de modificare a prezentului contract colectiv va face obiectul unei negocieri. (2) Cererea de modificare se aduce la cunoştinţă, în scris, celeilalte părţi, cu cel puţin 30 de zile înainte de data propusă pentru începerea negocierilor. (3) Cererile de modificare a contractului vor fi depuse de către reprezentatul salariaților la primar, iar de către primar la reprezentantul salariaţilor (personalului contractual). (4) Modificările aduse contractului se comunică, în scris, organului la care se păstrează şi devin aplicabile de la data înregistrării sau la o dată ulterioară, potrivit convenției părţilor. Modificările aduse acordului produc efecte numai pentru viitor, de la data înregistrării. (5) Părţile convin ca în perioada negocierilor, atât în cazul în care se fac modificări, cât şi în cazul denunțării acordului, să nu efectueze concedieri din motive neimputabile salariaţilor şi să nu declangşeze greve. Art. 14 Dacă prezentul contract nu este denunţat de una din părţi, în lipsa unei hotărâri judecătoreşti, suspendarea ori încetarea clauzelor acestuia are loc numai potrivit legii. CAPITOLUL II Ș TIMPUL DE MUNCA, TIMPUL DE ODIHNA ȘI ZILELE LIBERE Durata timpului de muncă Art. 15 (1)Timpul de muncă reprezintă perioada în care salariatul prestează munca, se afla la dispoziţia angajatorului, îndeplineşte sarcinile şi atribuţiile sale, conform prevederilor contractului colectiv de muncă şi/sau ale legislaţiei în vigoare. (2) Pentru salariaţii angajaţi cu normă întreagă durata normală a timpului de muncă este de 8 ore pe zi şi de 40 de ore pe săptămână. Art. 16 Repartizarea timpului de muncă în cadrul săptămânii este de 8 ore pe zi timp de 5 zile, cu două zile de repaus, cu excepția paznicilor. Orele de începere și de terminare a programului de lucru se stabilesc de comun acord, de părţi, prin regulamentul de ordine interioară. Art. 17 (1) Durata maximă legală a timpului de muncă nu poate depăşi 48 de ore pe săptămână, inclusiv orele suplimentare. (2) Prin excepţie, durata timpului de muncă, ce include şi orele suplimentare, poate fi prelungită peste 48 de ore pe săptămână, cu condiţia ca media orelor de muncă, calculată pe o perioadă de referinţă de 4 luni calendaristice, să nu depăşească 48 de ore pe săptămână. Art. 18 (1) Programul de muncă şi modul de repartizare a acestuia pe zile sunt aduse la cunoştinţa salariaţilor şi sunt afişate la sediul angajatorului. (2) Angajatorul are obligaţia de a ţine evidenţa orelor de muncă prestate de fiecare salariat şi de a supune controlului inspecției muncii această evidenţă ori de câte ori este solicitat. Munca în timpul noptii Ş j Art. 19 (1) Munca prestată între orele 22%-060% este considerată muncă de noapte. (2) Salariatul de noapte reprezintă, după caz: ol i a)salariatul care efectuează munca de noapte cel puţin 3 ore din timpul său zilnic de lucru; b)salariatul care efectuează munca de noapte în proporție de cel puțin 30% din timpul Red. 0D Dact.OD Ex.13 Anexa nr. 1 la Hotărârea nr.43/28.05.2020 a Consiliului Local Covăsânţ său lunar de lucru. (3) Durata normală a timpului de lucru, pentru salariatul de noapte, nu va depăși o medie de 8 ore pe zi, calculată pe o perioada de referință de maximum 3 luni calendaristice, cu respectarea prevederilor legale cu privire la repausul săptămânal. (4) Durata normală a timpului de lucru pentru salariaţii de noapte este de 40 h / săptămână conform graficului. Art. 20 Salariatii de noapte beneficiază de un spor pentru munca prestată în timpul nopții de 25% din salariul de bază. Art. 21 (1) Salariaţii care desfășoară muncă de noapte sunt supuși unui examen medical gratuit înainte de începerea activităţii și, după aceea, periodic. (2) Salariaţii care desfășoara munca de noapte și au probleme de sănătate recunoscute ca având legatură cu aceasta vor fi trecuți la o munca de zi pentru care sunt apți. Pauza de masă/ repausul zilnic Art. 22 Având în vedere că durata zilnică a timpului de muncă este mai mare de 6 ore, personalul contractual are dreptul la o pauză de masă de 20 minute care se acordă zilnic fiecărui salariat, fără prelungirea timpului de lucru. Repausul săptămânal Art. 23 (1) Repausul săptămânal este de 48 de ore consecutive, de regulă sâmbăta şi duminica, cu excepția paznicilor care își desfășoară norma de 40 h/săptămână în funcţie de graficul stabilit. (2) În cazul unor lucrări urgente, a căror executare imediată este necesară pentru organizarea unor măsuri de salvare a persoanelor sau bunurilor angajatorului, pentru evitarea unor accidente iminente sau pentru înlăturarea efectelor pe care aceste accidente le-au produs asupra materialelor, instalaţiilor sau clădirilor unităţii, repausul săptămânal poate fi suspendat pentru personalul necesar în vederea executării acestor lucrări. Sărbătorile legale Art. 24 (1) Sunt considerate zile de sărbătoare legală în care nu se lucrează și sunt zile de repaus: > 1 şi 2 ianuarie; 24 ianuarie - Ziua Unirii Principatelor Române; prima şi a doua zi de Paşti; 1 mai; 1 iunie; prima şi a doua zi de Rusalii; 15 august - Adormirea Maicii Domnului; 30 noiembrie - Sfântul Apostol Andrei, cel Întâi chemat, Ocrotitorul României; 1 decembrie; prima şi a doua zi de Crăciun; două zile pentru fiecare dintre cele 3 sărbători religioase anuale, declarate astfel de cultele religioase legale, altele decât cele creştine, pentru persoanele aparţinând acestora. (2) Pentru persoanele care se află în concediu, zilele în cauză nu se iau în calculul concediului de odihnă de către angajator. (3) În cazul în care, din motive justificate, nu se acordă zile libere, salariaţii beneficiază, pentru munca prestată în zilele de sărbătoare legală, de un spor la salariul de bază ce nu poate fi mai mic de 100% din salariul de bază corespunzător muncii prestate în programul normal de lucru. VYvYVvYvYvYvYv vw Anexa nr. 1 la Hotărârea nr.43/28.05.2020 a Consiliului Local Covăsânţ Concediul de odihnă Art. 25 (1) Salariaţii au dreptul, în fiecare an calendaristic, la un concediu de odihnă, plătit, în raport cu munca prestată, în condiţiile legii. (2) Durata minimă a concediului de odihnă, anual, este de 20 zile lucrătoare. Art. 26 (1) Durata efectivă a concediului de odihnă anual se stabileşte în contractul individual de muncă, cu respectarea legii şi a contractelor colective de muncă aplicabile. (2)Sărbătorile legale în care nu se lucrează, precum şi zilele libere plătite stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil nu sunt incluse în durata concediului de odihnă anual. (3)La stabilirea duratei concediului de odihnă anual, perioadele de incapacitate temporară de muncă şi cele aferente concediului de maternitate, concediului de risc maternal şi concediului pentru Îngrijirea copilului bolnav se consideră perioade de activitate prestată. (4)In situaţia în care incapacitatea temporară de muncă sau concediul de maternitate, concediul de risc maternal ori concediul pentru îngrijirea copilului bolnav a survenit în timpul efectuării concediului de odihnă anual, acesta se întrerupe, urmând ca salariatul să efectueze restul zilelor de concediu după ce a încetat situaţia de incapacitate temporară de muncă, de maternitate, de risc maternal ori cea de îngrijire a copilului bolnav, iar când nu este posibil urmează ca zilele neefectuate să fie reprogramate. (S)Salariatul are dreptul la concediu de odihnă anual şi în situaţia în care incapacitatea temporară de muncă se menţine, în condiţiile legii, pe întreaga perioadă a unui an calendaristic, angajatorul fiind obligat să acorde concediul de odihnă anual într-o perioadă de 18 luni începând cu anul următor celui în care acesta s-a aflat în concediu medical. Art. 27 (1) Efectuarea concediului de odihnă se realizează anual, în baza unei programări individuale stabilite de angajator cu consultarea salariatului. (2)Programarea se face până la sfârşitul anului calendaristic pentru anul următor. (3) Prin programare individuală se poate stabili data efectuării concediului sau, după caz, perioada în care salariatul are dreptul de a efectua concediul. Art. 28 (1) Salariatul este obligat să efectueze concediul de odihnă în perioada în care a fost programat, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege sau atunci când, din motive obiective, concediul nu poate fi efectuat. (2) În cazul în care programarea concediilor se face fracționat , angajatorul este obligat să stabilească programarea astfel încât fiecare salariat să efectueze într-un an calendaristic cel puţin 10 zile lucrătoare de concediu neîntrerupt. Cealaltă parte va trebui acordată şi luată până la sfârşitul anului în curs. La solicitarea motivată a funcţionarului public, se pot acorda fracțiuni neîntrerupte mai mici de 10 zile lucrătoare. (3) În cazul în care funcţionarul public, din motive justificate, nu poate efectua, integral sau parţial concediul de odihnă la care avea dreptul în anul calendaristic, cu acordul persoanei în cauză, autoritatea sau instituţia publică este obligată să acorde concediul de odihnă neefectuat, în termen de 18 luni de la sfârșitul anului pentru care i se cuvine concediul. (4) Compensarea în bani a concediului de odihnă neefectuat este permisă numai în cazul încetării contractului individual de muncă. (5) Concediul de odihnă poate fi întrerupt şi/sau reprogramat dacă, pe perioada efectuării acestuia intervine una dintre următoarele situaţii: a) incapacitate temporară de muncă, constatată cu certificat medical, pe această perioadă salariatul fiind în concediu medical; Ă b) pe timpul satisfacerii unor obligaţii militare, altele decât serviciul militar în termen; c) când pre [...]

Text extras automat din documentul oficial; în caz de diferențe, documentul original prevalează.

Sursa: primariacovasint.ro

Hotărâri adoptate în aceeași perioadă

Politica de utilizare hotarari.ro: textul oficial al hotărârilor este public și poate fi citat liber. Arhiva ca bază de date și munca noastră peste ea (rezumate, teme, puncte pe hartă, legături cu firmele, structura site-ului) nu pot fi extrase automat sau sistematic, folosite pentru a dezvolta, antrena, îmbunătăți sau compara un produs ori serviciu concurent (inclusiv un model AI) și nici copiate și republicate. Drepturile de extragere a textului și a datelor (TDM) sunt rezervate, conform art. 4 din Directiva (UE) 2019/790. Sunt permise: indexarea de către motoarele de căutare; citarea de către asistenții AI a unor fragmente scurte, cu atribuire și link către pagină; folosirea personală și profesională obișnuită. Citare: „hotarari.ro, pe baza datelor publicate de [consiliul local/primărie]”, cu link. Termenii completi: https://hotarari.ro/termeni#utilizare-concurentiala Usage policy of hotarari.ro: the official text of council decisions is public and may be quoted freely. The archive as a database and our work on it (summaries, topics, map points, company links, site structure) may not be extracted automatically or systematically, used to develop, train, improve or benchmark a competing product or service (including an AI model), or copied and republished. Text and data mining rights are reserved under Art. 4 of Directive (EU) 2019/790. Allowed: indexing by search engines; quoting short excerpts by AI assistants, with attribution and a link to the page; ordinary personal and professional use. Cite as: "hotarari.ro, based on data published by [council/town hall]", with a link. Full terms: https://hotarari.ro/termeni#utilizare-concurentiala